Inloggen
Ei en vis als vegetariër
2 plaatsers
Anti-verveling :: Woonkamer :: Discussie
Pagina 1 van 1
Ei en vis als vegetariër
Ik vond het wel een leuke discussie...
Ik hoor wel eens mensen klagen over vis en ei, en of je dat als vegetarier wel of niet hoort te eten.
En waarom wel of niet?
Ik hoor wel eens mensen klagen over vis en ei, en of je dat als vegetarier wel of niet hoort te eten.
En waarom wel of niet?
Re: Ei en vis als vegetariër
In mijn ogen is vegetarier iemand die geen dierlijk VLEES eet. En dan dierlijk in de vorm van rund en varken e.d.
En volgens mij ben je veganist als je helemaal niets dierlijks eet, mits het biologisch is. ( Dus geen kip producten, geen vlees producten en ook geen vis producten )
Op wikipedia staat dit:
Als ik vage zou zijn zou ik alleen de gedode dieren niet eten in de vorm van het varken en t rund, en ik zou dan wel het vis eten.
En volgens mij ben je veganist als je helemaal niets dierlijks eet, mits het biologisch is. ( Dus geen kip producten, geen vlees producten en ook geen vis producten )
Op wikipedia staat dit:
Veganisme is het op geen enkele wijze gebruikmaken van dieren en van producten die van dieren afkomstig zijn. Veganisten gaan hiermee een stap verder dan vegetariërs die alleen afzien van voedsel afkomstig van gedode dieren. Fruitariërs gaan weer een stap verder dan veganisten: zij eten ook geen delen van planten waarvoor de plant gedood moet worden.
Als ik vage zou zijn zou ik alleen de gedode dieren niet eten in de vorm van het varken en t rund, en ik zou dan wel het vis eten.
linda- Heeft niet zo heel veel te doen
- Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 08-04-10
Re: Ei en vis als vegetariër
Hahahah, die fruittarier gaat me helemaal te ver.
Maar veganisme gaat me een stap verder, dan draag je ook geen leer of heb je geen leren bekleding in huis, doe je absoluut niks met dierlijke afkomst.
Maar ik zou mocht ik vegetarier worden (en ik heb het wel eens overwogen) waarschijnlijk wel vis en wildvlees eten.
Mijn eigen overtuiging zijn wat anders dan "ik vind het zielig"
Ik vind het namelijk helemaal niet zielig om vlees te eten. 't Is dood normaal naar mijn mening.
Maar ik vind het wel vreselijk dat de dieren die geslacht worden voor hun overlijden niet eens daglicht hebben gezien, vol gepompt worden met antibiotica en hormonen (wat me ook niet gezond lijkt om het vlees hierna te consumeren)
Maar wildvangst zoals vis en bijvoorbeeld wilde zwijnen. Geen probleem. Mocht ik vegetarier zijn zou dat de uitzondering worden.
Maar veganisme gaat me een stap verder, dan draag je ook geen leer of heb je geen leren bekleding in huis, doe je absoluut niks met dierlijke afkomst.
Maar ik zou mocht ik vegetarier worden (en ik heb het wel eens overwogen) waarschijnlijk wel vis en wildvlees eten.
Mijn eigen overtuiging zijn wat anders dan "ik vind het zielig"
Ik vind het namelijk helemaal niet zielig om vlees te eten. 't Is dood normaal naar mijn mening.
Maar ik vind het wel vreselijk dat de dieren die geslacht worden voor hun overlijden niet eens daglicht hebben gezien, vol gepompt worden met antibiotica en hormonen (wat me ook niet gezond lijkt om het vlees hierna te consumeren)
Maar wildvangst zoals vis en bijvoorbeeld wilde zwijnen. Geen probleem. Mocht ik vegetarier zijn zou dat de uitzondering worden.
Anti-verveling :: Woonkamer :: Discussie
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: