Anti-verveling
Welkom!
Sommige onderdelen zijn gesloten of verborgen.
Dit is omdat je niet bent ingelogd of geregistreerd ;)

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Anti-verveling
Welkom!
Sommige onderdelen zijn gesloten of verborgen.
Dit is omdat je niet bent ingelogd of geregistreerd ;)
Anti-verveling
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


Mijn keuze?

Ga naar beneden

080410

Bericht 

Mijn keuze? Empty Mijn keuze?




Mijn keuze?
’s ochtends word ik wakker van mijn wekkerradio. De man op de radio verteld me dat ik zonnebrandcrème moet opsmeren om te beschermen tegen huidproblemen.

Ik strompel naar de koelkast en vind daar mijn fles drink ontbijt waar een klein stickertje op te vinden is waarop staat “U kiest bewust”. Met een tevreden grijns van mijn zeer willekeurige keuze om die specifieke fles ontbijtdrink te kopen, giet ik het achterover.

Ik doe de televisie aan en zie weer eens hordes reclames voorbij komen met mensen die vertellen dat ik moet afslanken en gezond moet eten. Ik kijk even onzeker naar mijn lichaam en haal mijn schouders weer eens ongeïnteresseerd op.

Ik sta op om de lege MC Donalds zak weg te gooien die gisteravond is blijven liggen. Mijn blik blijft kort hangen op de calorieënlijst die ook MC Donalds verplicht is op zijn verpakkingen te plaatsen om mensen maar duidelijk te maken hoe ongezond ze eigenlijk bezig zijn. Ik heb zeker gisteravond 3x mijn dagelijkse hoeveelheid calorieën gehad... Snel weggooien die zak dus.

De televisie gaat uit en ik loop naar de bushalte. Ik hoop dat ik het nog haal want anders ben ik te laat voor school. In de bushalte hangt een poster met de tekst dat ik bij het L.O.I . moet gaan studeren...

Eenmaal gearriveerd op school is het eerste wat ik zie een krantje met “Wij moeten dienstbaarder zijn”. Ik laat het even op me inzinken en besluit dan dat ik wel dienstbaar genoeg ben...

Ik ga weer naar huis en krijg een smsje dat ik vanavond naar de kroeg moet komen, dat is gezellig.

Fijn, ik ga naar de kroeg en zie mijn vrienden al buiten zitten roken op het terras. Ik pak mijn eigen pakje sigaretten en lees de voorkant. Het verteld me dat ik moet stoppen met roken want anders ga ik dood aan k-anker.
Weer eens haal ik mijn schouders op en steek het aan.

We bestellen allemaal een biertje. En ja hoor, wat staat er op het flesje “Geniet, maar drink met mate” Of wel "Zorg dat je niet te bezopen word."

Ik snap best dat de wereld bewust moet nadenken, maar mogen we zelf ook nog keuzes maken? Waarom moet ons van alle kanten voor gekauwd worden wat we moeten doen.
Laat ons zelf denken en keuzes maken. Gezond of ongezond.
Laat mensen lekker zijn. Als wij geen zin hebben om er op te letten hoe zwaar we worden of hoe onze longen gesteld zijn. Waarom gaat een ander dat wat aan? Het is niet alsof we anderen zo erg tot last zijn als we dit soort wat minder verstandige keuzes maken.
Swatlana
Swatlana
Admin

Aantal berichten : 254
Draak
Registratiedatum : 08-04-10
Woonplaats : Drenthe
Naam RPG : Neandra
RPG Karakter
Aanvalskracht:
Mijn keuze? Left_bar_bleue13/50Mijn keuze? Empty_bar_bleue  (13/50)
Magische aanvalkracht:
Mijn keuze? Left_bar_bleue2/50Mijn keuze? Empty_bar_bleue  (2/50)
Leven:
Mijn keuze? Left_bar_bleue50/50Mijn keuze? Empty_bar_bleue  (50/50)

https://anti-verveling.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Deel dit bericht op: reddit

Mijn keuze? :: Commentaren

linda

Bericht ma apr 12, 2010 3:09 pm van linda

gevonden :D Wist niet hoe ik moest reageren :D

Die reclames zijn idd erg irri. als je gtst op internet terug kijkt hoef je maar 20 minuten te kijken, want er is op tv nog 10 minuten reclame....

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum