Inloggen
Forums vragen om echte naam
+2
Sabine
Swatlana
6 plaatsers
Anti-verveling :: Woonkamer :: Discussie
Pagina 1 van 1
Forums vragen om echte naam
Ik ben veel op fora te vinden. Ook andere fora doe ik graag mee, maar het valt me op dat vooral nieuwere fora er best een "big deal" van maken dat je je echte naam op geeft.
Ze willen juist graag dat je dat op geeft!
Nou op fora laat ik wel eens foto's en andere persoonlijke dingen zien, maar mijn echte naam opgeven vind ik niet altijd een fijn idee. Het blijft wel internet!
Zelfs op mijn eigen forum heb ik de waarschuwing in het voorsteltopic staan dat het misschien wel afgeschermd is, maar zeker niet altijd veilig.
Dus ik vroeg me af, wat vinden jullie ervan?
Zou iedereen moeten doen of een eigen keuze?
Ze willen juist graag dat je dat op geeft!
Nou op fora laat ik wel eens foto's en andere persoonlijke dingen zien, maar mijn echte naam opgeven vind ik niet altijd een fijn idee. Het blijft wel internet!
Zelfs op mijn eigen forum heb ik de waarschuwing in het voorsteltopic staan dat het misschien wel afgeschermd is, maar zeker niet altijd veilig.
Dus ik vroeg me af, wat vinden jullie ervan?
Zou iedereen moeten doen of een eigen keuze?
Re: Forums vragen om echte naam
Ik vid het niet erg gebruik toch mijn eigen naam , maar kan begrijpen dat mensen niet willen en dat ze dan hun eigen naam toch bloot moeten geven, vind het absurd, want het is toch niet voor niets nickname
Sabine- Anti-verveling
- Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 23-04-10
Ik ben ook altijd voorzichtig om mijn naam te geven. Je kunt tegenwoordig zoveel vinden op internet.. bijvoorbeeld via hyves.
spritus- Anti-verveling
- Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 09-04-10
Ja dat is zeker waar! Hyves kan je enorm veel mee vinden.
Als mensen er op springen en pushen zeg ik ook gewoon dat mijn echte naam Swatlana is. Ik vind het zelf een beetje onzin om er een probleem van te maken.
Ik vertel vaak wel dat Swatlana niet mijn echte naam is. Meestal gaat dat ook wel goed en krijg ik er begrip voor. Maar een aantal fora heb ik gewoon geen toegang tot delen van het forum omdat ik mijn naam verborgen houd.
Als mensen er op springen en pushen zeg ik ook gewoon dat mijn echte naam Swatlana is. Ik vind het zelf een beetje onzin om er een probleem van te maken.
Ik vertel vaak wel dat Swatlana niet mijn echte naam is. Meestal gaat dat ook wel goed en krijg ik er begrip voor. Maar een aantal fora heb ik gewoon geen toegang tot delen van het forum omdat ik mijn naam verborgen houd.
ik vind dat belachelijk. moet je helemaal zelf weten of je je eigen naam opgeeft ofniet. echt raar dat ze op sommige forums daar zo moeilijk over doen.
Sophie- Heeft zeker weekend
- Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 07-05-10
Ik vind dat ieder dat voor zich zelf mag uitmaken toch
Zodra een lid zich vertrouwd voelt geeft diegene vast wel haar eigen naam vrij
Zodra een lid zich vertrouwd voelt geeft diegene vast wel haar eigen naam vrij
itsme- Druk leven
- Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 22-05-10
RPG Karakter
Aanvalskracht:
(0/50)
Magische aanvalkracht:
(0/50)
Leven:
(40/40)
Inderdaad, soms voel je je Makkelijker op een forum of een website. De ene beter dan de ander. Zeker als ze goeie veilige afscherming hebben.
Wanneer moet je jou kenbaar maken met je echte naam?
Als je commerciële bedoelingen hebt.
Wanneer word het aanbevolen om je met je echte naam kenbaar te maken?
Wanneer je op internet tekst gaat publiceren en jij van oordeel bent dat het auteursrechtelijk beschermd moet worden. Het moet dan wel om eigenhandige gepubliceerde tekst gaan.
Met vermelding van © copyright + je naam
Wie jouw tekst dan wil overnemen om ergens te publiceren in een forum , blog enz..... heeft eerst jouw toestemming nodig, en moet ook de bronvermelding plaatsen.
Als je commerciële bedoelingen hebt.
Wanneer word het aanbevolen om je met je echte naam kenbaar te maken?
Wanneer je op internet tekst gaat publiceren en jij van oordeel bent dat het auteursrechtelijk beschermd moet worden. Het moet dan wel om eigenhandige gepubliceerde tekst gaan.
Met vermelding van © copyright + je naam
Wie jouw tekst dan wil overnemen om ergens te publiceren in een forum , blog enz..... heeft eerst jouw toestemming nodig, en moet ook de bronvermelding plaatsen.
Ja met Copyrights lijkt het me handig wel je naam te geven...
Maar die Copyrights moet je toch kopen? Of niet? (sorry, niet veel verstand van... )
Maar die Copyrights moet je toch kopen? Of niet? (sorry, niet veel verstand van... )
Valt te bekijken. Wanneer jij ergens op een site iets te lezen vind, en de auteur is eigenaar van de site. Jij vind het geschreven artikel zeer intressant en je wil het bijvoorbeeld ook in jouw forum publiceren, moet je eerst de auteur contacteren of je de tekst mag overnemen , met bronvermelding erbij.
Als de auteur nu zegt, ook al plaats je een bronvermelding, je krijgt geen toestemming om op jouw site of forum te publiceren, mag je het artikel niet publiceren.
Daarom steeds eerst de auteur contacteren, en je aan de auteur laat weten dat je er een bronvermelding zal bijplaatsen en de link van de site, word er meestal geen probleem om gemaakt. Tenslotte , je verwijst hem door naar de auteur zijn site waardoor zijn site op een wijze van spreken dus ook gepromoot word.
Als de auteur nu zegt, ook al plaats je een bronvermelding, je krijgt geen toestemming om op jouw site of forum te publiceren, mag je het artikel niet publiceren.
Daarom steeds eerst de auteur contacteren, en je aan de auteur laat weten dat je er een bronvermelding zal bijplaatsen en de link van de site, word er meestal geen probleem om gemaakt. Tenslotte , je verwijst hem door naar de auteur zijn site waardoor zijn site op een wijze van spreken dus ook gepromoot word.
Anti-verveling :: Woonkamer :: Discussie
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: