Anti-verveling
Welkom!
Sommige onderdelen zijn gesloten of verborgen.
Dit is omdat je niet bent ingelogd of geregistreerd ;)

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Anti-verveling
Welkom!
Sommige onderdelen zijn gesloten of verborgen.
Dit is omdat je niet bent ingelogd of geregistreerd ;)
Anti-verveling
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


Ei en vis als vegetariër

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ei en vis als vegetariër Empty Ei en vis als vegetariër

Bericht van Swatlana vr apr 23, 2010 10:48 am

Ik vond het wel een leuke discussie...
Ik hoor wel eens mensen klagen over vis en ei, en of je dat als vegetarier wel of niet hoort te eten.
En waarom wel of niet?
Swatlana
Swatlana
Admin

Aantal berichten : 254
Draak
Registratiedatum : 08-04-10
Woonplaats : Drenthe
Naam RPG : Neandra
RPG Karakter
Aanvalskracht:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue13/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (13/50)
Magische aanvalkracht:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue2/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (2/50)
Leven:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue50/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (50/50)

https://anti-verveling.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ei en vis als vegetariër Empty Re: Ei en vis als vegetariër

Bericht van linda vr apr 23, 2010 1:54 pm

In mijn ogen is vegetarier iemand die geen dierlijk VLEES eet. En dan dierlijk in de vorm van rund en varken e.d.

En volgens mij ben je veganist als je helemaal niets dierlijks eet, mits het biologisch is. ( Dus geen kip producten, geen vlees producten en ook geen vis producten )

Op wikipedia staat dit:
Veganisme is het op geen enkele wijze gebruikmaken van dieren en van producten die van dieren afkomstig zijn. Veganisten gaan hiermee een stap verder dan vegetariërs die alleen afzien van voedsel afkomstig van gedode dieren. Fruitariërs gaan weer een stap verder dan veganisten: zij eten ook geen delen van planten waarvoor de plant gedood moet worden.

Als ik vage zou zijn zou ik alleen de gedode dieren niet eten in de vorm van het varken en t rund, en ik zou dan wel het vis eten.
linda
linda
Heeft niet zo heel veel te doen
Heeft niet zo heel veel te doen

Aantal berichten : 123
Buffel
Registratiedatum : 08-04-10
Woonplaats : Hoogezand

Terug naar boven Ga naar beneden

Ei en vis als vegetariër Empty Re: Ei en vis als vegetariër

Bericht van Swatlana vr apr 23, 2010 2:24 pm

Hahahah, die fruittarier gaat me helemaal te ver.

Maar veganisme gaat me een stap verder, dan draag je ook geen leer of heb je geen leren bekleding in huis, doe je absoluut niks met dierlijke afkomst.

Maar ik zou mocht ik vegetarier worden (en ik heb het wel eens overwogen) waarschijnlijk wel vis en wildvlees eten.
Mijn eigen overtuiging zijn wat anders dan "ik vind het zielig"
Ik vind het namelijk helemaal niet zielig om vlees te eten. 't Is dood normaal naar mijn mening.
Maar ik vind het wel vreselijk dat de dieren die geslacht worden voor hun overlijden niet eens daglicht hebben gezien, vol gepompt worden met antibiotica en hormonen (wat me ook niet gezond lijkt om het vlees hierna te consumeren)

Maar wildvangst zoals vis en bijvoorbeeld wilde zwijnen. Geen probleem. Mocht ik vegetarier zijn zou dat de uitzondering worden.
Swatlana
Swatlana
Admin

Aantal berichten : 254
Draak
Registratiedatum : 08-04-10
Woonplaats : Drenthe
Naam RPG : Neandra
RPG Karakter
Aanvalskracht:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue13/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (13/50)
Magische aanvalkracht:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue2/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (2/50)
Leven:
Ei en vis als vegetariër Left_bar_bleue50/50Ei en vis als vegetariër Empty_bar_bleue  (50/50)

https://anti-verveling.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ei en vis als vegetariër Empty Re: Ei en vis als vegetariër

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum